صندل زنانه

 

ویژگی صندل زنانه طبی

 

آیا می دانید صندل زنانه طبی استاندارد باید شامل چه ویژگی هایی باشد؟ چرم کاکتوس در این مقاله به شما کمک می کند تا با ویژگی یک صندل طبی مناسب آشنا شوید.

صندل چرم Ws53001

صندل زنانه




 

تاریخچه صندل

 

با توجه به آسیب پذیر بودن پای انسان، در گذشته های بسیار دور انسان ها از قابل دسترس ترین مواد مانند پوست درختان، علف های بافته شده ;برگ ها یا پوست حیوانات، که با تسمه به پا بسته می شدند برای محافظت از پای خود استفاده میکردند ویژگی صندل طبی در مناطق گرمسیری، به صندل هایی گفته می شد که از برگ های بافته شده نخل، علف یا فیبر های گیاهان ساخته شده و به انگشتان پا پیچیده می شود. ویژگی صندل طبی در مناطق سردسیر، کفش ها به منظور گرم نگه داشتن و محافظت بهتر از پاها، از پوست حیوانات ساخته می شد. در مصر، یونان و روم انواع صندل مورد استفاده قرار میگرفته است و در ایران باستان در سال 770 قبل از میلاد صندل تهیه شده از چرم نرم مورد استفاده قرار میگرفته، که تا حد زیادی شبیه صندل های رومی ها است.

نخستین قدم برای تکامل صندل ها برگرداندن آنها به سمت قسمت جلوی آن بود تا پا در برخورد با اشیاء صدمه ای نبیند، اما پس از مدتی رومیان صندل های پیشرفته تری ساختند که به آن کالسیوس میگفتند و این صندل ها در دو طرف خود درز داشت و بند ها در جلو گره می خورد. کفش رایج قرون وسطا نوعی چارق نرم چسبان بوده که تا قوزک پا می رسیده است که این کفشها را با مخمل، زری و چرم می ساختند.

قدیمی ترین صندل کشف شده مربوط میشود به غار راکفورت در ایالت اورگون کشور آمریکا، که قدمت آن ده هزار سال تخمین زده شده است. در یونان باستان صندل را با استفاده از شاخ و برگ گیاهان میساختند; که بازیگران کمدی و فیلسوفان از آن استفاده میکردند. گاهی برای ضخامت بیشتر صندل از چوب پنبه نیز استفاده میکردند.

باستان شناسان، همین یکی دو سال قبل با بررسی تصاویر رایانه های از کفش های موجود در مقبره فرعون جوان مصر، یعنی توتان خامون و بازبینی عکس های رادیولوژی از مومیایی وی متوجه شده اند که، این فرعون کفش هایش را برای غلبه بر معلولیت پاهای خود به پا میکرده است. بنابراین می توان با توجه به این کفشها به سرنخی از اولین کفش طبی جهان نیز دست یافت.

این باستان شناسان، با دقت بر کوتاه تر بودن انگشت دوم پای راست مومیایی عضو خاندان فراعنه و نبود استخوان میانی در پای او، تأکید کرده اند که پای چپ وی نیز متمایل به داخل بوده و از همین رو کفش های یاد شده حکم صندل طبی بنددار را برای او داشته است. البته برخلاف مقبره فراعنه دیگر در مقبره فرعون جوان، دهها جفت کفش دیگر اعم از صندل و بند دار نیز پیدا شده است.

دستهای دیگر از علاقه مندان مباحث تاریخی هم هستند که تغییر شکل صندل های بی بند یا بنددار را به کفش هایی کاملا پوشیده و دارای رویه به قرون چهارم و پنجم میلادی و همزمان با انتقال امپراتوری روم به بیزانس نسبت می دهند. براین اساس، گفته می شود تفکرات و اعتقادات مذهبی که مبتنی بر لزوم پوشیدگی پا بوده، سبب تغییر شکل کفش ها در سرزمینهای غربی و پدید آمدن و استفاده از قالب ها و کفش های رو بسته به جای کفش های شبیه صندل شده است.

 

چه ویژگیهایی یک صندل را در رده صندل های خوب قرار میدهد؟

برای تحقق کارکردهای محافظتی، اول از همه صندل باید به اندازه و مناسب پا باشد. این بدان معناست که بخش اطراف پاشنه باید به خوبی چسبیده باشد. تا پا را در هنگام راه رفتن و ایستادن در وضعیت صحیحی نگه دارد به خصوص پاشنه را بخش اطراف جلوی پا و پنج انگشت باید در عرض، طول و ارتفاع باید به اندازه کافی جادار باشد.

 

کفش طبی چیست؟

اصطلاحا کفش طبی به کفشی گفته می شود که در کارگاهی خاص، با تجویز پزشک و زیر نظر مهندسین ارتوپدی فنی ساخته شود. بیمارانی هستند که به دلیل مشکلاتی از قبیل قطع عضو در ناحیه پا و یا قسمتی از پنجه و دیگر بیماری ها دچار دفورمیتی و ناهنجاری شده اند که استفاده این افراد از کفش طبی و کفی های مخصوص می تواند، کمک قابل توجهی را به این عزیزان بکند.

و اما کفش هایی که در بازار و مغازه های کفش فروشی موجود است و گاهی برای فروش بیشتر، نام کفش طبی روی آن ها می گذارند که ممکن است واقعیت نداشته باشد. بعضی از کفش ها که جدیدا در بازار یافت می شوند که به آن ها نیز کفش طبی گفته می شود، این کفش ها گرچه طبی نیستند ولی ساختار طبیعی پای سالم را رعایت کرده اند. این کفش ها فقط برای افراد سالم خوب هستند نه برای کسانی که با مشکلات و دمفورمیتی های شدید مواجهند.

 

کاربرد کفش ها و کفی های طبی در دفورمیتی ها

دفورمیتی (بدشکلی) در ناحیه پا در اثر حوادث و بیماری ها عارض می شود و بیماران را با مشکلات زیادی در راه رفتن و زندگی روزمره دچار می کند حتی در کودکان و نوجوانان استفاده از این نوع کفش ها به اصلاح و درمان آنان می انجامد.

سن مناسب برای تهیه كفش طبی

از سنین خردسالی باید پای كودك را با كفشی مناسب آشنا كرد تا او اولین گام هایش را درست بردارد. پای كودك گوشتی است، او نیاز به كفشی دارد كه پاشنه اش سفت و ساق دار باشد تا مچ پایش را بگیرد. بدین طریق كودك موقع راه رفتن محكم قدم برمی دارد. از نظر پزشكان متخصص استفاده از كفی طبی در افرادی كه تغییر شكل آن ها هنوز به صورت ثابت درنیامده است، مفید است. یعنی در كودكان با استفاده از كفی طبی می توان صافی كف پا، پای طاقدیسی، انحراف پاشنه و انحراف زانوها به طرفین را اصلاح كرد. در سنین بالاتر نیز كفی اثر نگهدارنده دارد.

 

برای تهیه صندل طبی چرم استاندارد، زیبا و مناسب و کفش راحتی می توانید از صندل های چرم کاکتوس در سایت دیدن کنید و به راحتی به صورت اینترنتی و آنلاین خرید کنید.

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کدام کیف چرم دوام بیشتری دارد؟

مراقبت از کفش‌ چرم

راه های تشخیص چرم طبیعی