راه های تشخیص چرم طبیعی

 

راه های تشخیص چرم طبیعی

 

سرمایه‌گذاری روی محصول چرمی که ادعا می‌کند از چرم طبیعی ساخته شده است، معامله بسیار گرانی است و مهم نیست که قیمت آن چقدر بالا باشد. در حالی که همه ما ممکن است به خوبی با نکات و ترفندهای خاصی برای شناسایی چرم آشنا باشیم، فناوری مدرن این معامله را به طور فزاینده ای دشوار کرده است. با این حال؛ هنوز راه های مطمئنی برای تشخیص چرم طبیعی وجود دارد و حتی می توانید با این ترفندهای کاربردی، مهارت خود را در این زمینه ثابت کنید.

 

تست منافذ

 

چرم اصل چیزی جز پوست حیوانات نیست. از این رو؛ درست مانند انسان ها، حیوانات نیز دارای منافذ پوستی هستند و مهم نیست که سازندگان چقدر سعی می کنند الگوی طبیعی را تقلید کنند، هرگز در بازآفرینی آنچه طبیعی و عادی است موفق نخواهند بود. چرم طبیعی دارای منافذی است که به راحتی از چرم های ساخته شده توسط انسان قابل تشخیص است.

در حالی که چرم طبیعی منافذ را به شکلی کاملاً نامرتب نشان می دهد، چرم مصنوعی دارای الگوی خاصی از منافذ است و هنگامی که بسیار دقیق به آن نگاه کنید، ممکن است با همان نوع منافذی مواجه شوید که در فواصل زمانی منظم تکرار می شوند. بنابراین این یکی از بهترین راه ها برای شناسایی چرم واقعی است.

 

کیف دستی چرم زنانه wb2004

تست آتش

 

در حالی که تست منافذ می تواند وسیله ای بسیار دقیق برای شناسایی چرم طبیعی باشد، گاهی اوقات استفاده از چرم جیر و همچنین برای افرادی که بینایی بسیار خوبی ندارند بسیار دشوار می شود. تست آتش یک راه مطمئن دیگر برای دانستن اینکه آیا محصولی که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید، واقعی است یا خیر است.

تست آتش در صورت مجاز بودن باید به دو صورت انجام شود. اول از همه، سعی کنید با موازی نگه داشتن شعله با پایه محصول، شعله سبک تری را روی کالای چرمی نگه دارید و به نوعی سعی کنید چرم را با شعله مالش دهید. با اصل بودن، چرم هرگز نمی سوزد یا جمع نمی شود.

با این حال؛ هنگامی که شعله در تماس با یک کالای چرمی مصنوعی قرار می گیرد، چرم بلافاصله جمع می شود و آتش می گیرد. روش دوم برای انجام آزمایش آتش بر روی چرم، نگه داشتن یک گوشه از جسم چرمی عمود بر شعله است. در حالی که حتی چرم واقعی هم می سوزد، اما بوی تند به جای بوی پلاستیک خفه کننده ای ایجاد می کند که چرم مصنوعی منتشر می کند.

 

بوت زنانه کد ws4024
بوت زنانهبوت زنانه

 

مراقبت از چرم

 

از زمانی که انسان از چرم استفاده کرده است، از محصولات متنوعی برای افزایش طول عمر آن استفاده کرده است. از لحاظ تاریخی، از روغن و گریس برای ضد آب کردن چرم استفاده می شد تا در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی مقاومت کند. این نوع مراقبت اولیه بعداً به صیقل دادن کفش چرم یا کمربند چرم، بند، کلاه ایمنی و زره گسترش یافت تا درخشندگی و براقیت آنها را افزایش دهد و تا حد امکان نو به نظر برسد.

 

مراقبت از چرم چیست؟

 

اکثر مردم می دانند که کفش چرم، کیف چرم و در کل محصولات چرم هر از گاهی نیاز به مراقبت کمی دارند. چیزی که آنها ممکن است ندانند این است که چگونه از نوع خاصی از چرم مراقبت کنند و اینکه چرم ماشین، چرم مبلمان و چرم لباس نیز به محافظت در برابر پیری، سایش و کثیفی نیاز دارند.

هدف از مراقبت و نگهداری از چرم، حفظ وضعیت یک کالای چرمی معین تا زمانی که ممکن است می باشد. نیاز به مراقبت از هر محصول چرمی (کیف چرم، کفش چرم، کمربند چرم و...) به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسته به این که چرم چگونه تولید شده است (نوع چرم)، نحوه فرآوری آن (کفش، لباس، مبل، ماشین و غیره)، چگونه در اثر استفاده تحت فشار قرار می گیرد، چقدر قدیمی است و آیا در معرض نور خورشید قرار گرفته است یا خیر.

بسته به نوع چرم و نوع استفاده، چرم به روغن و چربی نیاز دارد تا نرم و لطیف بماند و یا دارای فیلتر UV باشد تا از محو شدن و یا اصلاح کننده های اصطکاک جلوگیری کند تا به این سرعت فرسوده نشود و/ یا ضد آب، برای جلوگیری از لکه آب. برای بسیاری از مصرف کنندگان، تمیز کردن چرم با پاک کننده چرم نیز بخشی از مراقبت از چرم است.

وظیفه یک پاک کننده چرم پاک کردن انواع کثیفی و لکه است. در یک کفش، بر حفظ براقیت چرم و ضد آب بودن آن تاکید بیشتری دارید. اما این برای چرم جدید ماشین یا چرم اثاثه یا لوازم داخلی که معمولا مات هستند و باید همینطور باقی بمانند مناسب نیست.

در اینجا تمرکز مراقبت از چرم باید بر حفظ روکش مات و محافظت در برابر سایش و در برابر لکه ها و تغییر رنگ (به ویژه در چرم های روشن یا رنگ روشن) باشد. با این حال، یک چرم ماشین قدیمی ممکن است برای نرم نگه داشته شدن به روغن بیشتری نیاز داشته باشد. همچنین ممکن است به محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید نیاز داشته باشد. یک کت پوست گوسفند نیازهای مراقبتی متفاوتی نسبت به کیف چرم یا زین اسب دارد.

 

راهنمای زیر قصد دارد به مشتریان در انتخاب مناسب ترین محصولات مراقبت از چرم کمک کند.

 

درمانهای خانگی

 

در طول سال ها، ما به پیشنهادات و جایگزین های زیادی برای محصولات مراقبت از چرم حرفه ای برخورد کرده ایم. شیر گاو تازه، روغن کرچک، موز یا پوست سیب زمینی و روغن زیتون. این دستور العمل ها و محصولات مخفی برای چرم مناسب نیستند. در روزگاران گذشته، چرم دباغی گیاهی که برای زین و کفش استفاده می شد، بسیار ضخیم و محکم بود.

این را می توان تقریباً با هر چیزی چرب کرد. حفاظت ضد آب ارائه شده توسط این محصولات مبتنی بر گریس می تواند کافی در نظر گرفته شود. چرم امروزی نازک، نرم و برنزه شده است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. تأثیر مخرب چربی ها و سایر مایعات را که روی چرم فاسد می شوند، دست کم نگیرید.

 

محصولات مراقبت از چرم در بازار

 

محصولات مراقبت از چرم بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که در رنج های قیمتی متفاوتی هستند. کدام یک برای چرم شما مناسب است؟ مشتریان اغلب می گویند که ترجیح می دهند از محصولات نادرست استفاده نکنند. اما این رویکرد کاملاً اشتباه است. یک محصول مراقبتی "ارزان" همیشه بهتر از عدم مراقبت است، زمانی که چرم خشک است و خطر شکننده شدن دارد.

 

در صورت وجود شک و تردید، همیشه می توان اثربخشی یک محصول تمیز کننده را در یک منطقه کوچک آزمایش کرد.

 

اگر چرمی با ارزش است، باید از محصولات مراقبتی با کیفیت بالاتر استفاده کنید. روغن های مصنوعی در محصولات با کیفیت بالاتر نه فاسد هستند و نه بستری برای رشد باکتری ها و کپک ها هستند. محصولات مراقبتی با روغن های مصنوعی، چربی ها و فیلترهای UV اضافی معمولاً گران تر هستند، اما همچنین بسیار مؤثرتر هستند. آنها به طور قابل توجهی طول عمر چرم با ارزش را افزایش می دهند.

بو یا عطر محصول را بررسی کنید. محصولات نگهداری زیادی با بوی قوی وجود دارد که ممکن است برای مراقبت از کفش مناسب باشد. اما روی ژاکت یا کیف یا روی مبلمان چرمی و چرم وسایل نقلیه ممکن است ناخوشایند باشد.

 

آسیب های ناشی از مراقبت از چرم

 

محصول مراقبت از چرم باید با توجه به نوع و شرایط مربوط به چرم به درستی انتخاب شود. یک گریس چرمی که روی نوبوک استفاده می شود لکه ایجاد می کند و یک محصول ضد آب روی چرم ماشین بی فایده است زیرا قبلاً توسط پوشش محافظ ضد آب شده است.

یک پاک کننده چرمی خیلی قوی می تواند برخی از انواع چرم های ظریف را تمیز کند، اما در عین حال ثابت است روی چرم متخلخل باقی می ماند یا افزایش می یابد. بنابراین تطبیق نظافت و نگهداری صحیح با نوع چرم بسیار مهم است.

چرم توسط طراحان و گاهی بدون بررسی رفتار در استفاده روزمره انتخاب می شود. یک محصول تمیز کننده و مراقبت معمولی می تواند چرم را کثیف کند. آزمایش همه چرم ها در تمیز کردن و رفتار مراقبت و ارائه توصیه هایی در مورد مراقبت باید معمول باشد.

 

چند نمونه:

 

گاهی اوقات محصولات عایق رطوبتی روی کفش چرم یا کیف چرم لکه ایجاد می کنند. مصرف کننده فکر می کند که محصول ضد آب مشکل است. اما چنین محصولاتی همگی مشابه هستند و روی اکثر انواع چرم کار می کنند و تولیدکنندگان کالاهای چرمی می دانند که این یک درمان معمولی برای مراقبت است.

مشکلات به این دلیل به وجود می‌آیند که آن‌ها این محصولات اولیه را ابتدا قبل از عرضه کالا به بازار آزمایش نکرده‌اند. یک نسل کامل از چرم PU (چرم تقسیم شده با روکش فویل) به آب و روغن حساس بود. این پوشش زمانی که در معرض رطوبت و روغن قرار می گیرد حل می شود. تماس با پوست و مو همیشه باعث ایجاد چربی یا چربی روی سطوح می شود.

همچنین عرق طبیعی و مبتنی بر آب است. مشتریانی که این آسیب را تجربه کردند، فکر می کردند مبل فقط نیاز به تمیز کردن و مراقبت بیشتر دارد. انجام این کار فقط باعث افزایش آسیب می شود زیرا بیشتر محصولات مبتنی بر آب هستند و بیشتر محصولات مراقبتی حاوی روغن های چربی هستند. سپردن لباس‌ چرمی به خشک شویی می‌تواند آسیب زیادی به لباس وارد کند. برای جلوگیری از این اتفاق، تولیدکنندگان باید نمونه‌هایی را از هر تولیدی خشک کنند تا مقاومت را آزمایش کنند.

 

محصولات مختلف مراقبت از چرم

 

لوسیون چرم: لوسیون چرمی معمولاً امولسیون کم ویسکوزیته از آب و چربی/روغن/موم است و به راحتی می توان آن را با یک پارچه نرم روی چرم مالید. لوسیون علاوه بر این می تواند دارای فیلترهای UV در برابر محو شدن و آنتی اکسیدان باشد تا از پیری سریع چرم جلوگیری کند.

کرم چرم: در مقایسه با شیر چرم، کرم چرم ویسکوزیته بالاتری دارد. با این حال، آن نیز یک امولسیون است. اثر آن با نگهداری با لوسیون چرم قابل مقایسه است. لوسیون چرمی به دلیل نازک‌تر شدن، عمیق‌تر به ساختار چرم نفوذ می‌کند. کرم چرمی برای کفش‌ چرم معمولی است، زیرا محصول باید روی سطح بماند تا ضد آب باشد و براقیت مطلوب ایجاد کند.

دوبین: چربی ها یا محصولات مبتنی بر چربی (مانند وازلین یا بر پایه چربی های حیوانی) به ویژه برای مراقبت از کفش یا زین استفاده می شود. آنها یک اثر آب گریز قوی (آب گریز) و مرطوب کننده دارند. با این حال، آنها فقط برای چرم های رنگی یا سطحی مناسب هستند. اگر روی چرم متخلخل (چرم جیر، نوبوک، آنیلین) استفاده شود، می تواند لکه هایی ایجاد کند که پاک کردن آنها ممکن است غیرممکن باشد.

 

کفش هشترک تمام چرم s2001

کفش مردانه

 

بسته به دما، آنها به صورت موم سخت یا کمی کرمی/ژل در دسترس هستند. به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی قوی، چربی ها ترجیحاً برای چرم های فضای باز و فقط تا حدی در بخش وسایل نقلیه یا مبلمان، به ویژه برای چرم های قدیمی و خشک با براق توصیه می شود.

روغن چرم: چرم سفت و خشک نیاز به رطوبت بیشتری دارد. روغن چرم مایع است و بنابراین به خوبی در چرم نفوذ می کند. اما در مورد چرم متخلخل نیز مراقب باشید. روغن ها همچنین باعث ایجاد لکه بر روی این گونه چرم ها می شوند.

محصولات ضد آب: اغلب محصولات ضد آب با "مراقبت از چرم" ترکیب می شود. اما محصولات ضد آب تنها یک عملکرد را ارائه می دهند: افزایش مقاومت در برابر آب. بنابراین، هرگز نمی توان تنها یک محافظ ضد آب را در دراز مدت کافی فرض کرد. در غیر این صورت چرم همچنان با گذشت زمان خشک و شکننده می شود.

 

عایق رطوبتی هرگز یک محافظت کامل برای چرم های حساس نیست!

 

صابون زین: صابون زین یک صابون قلیایی است که از گذشته برای تمیز کردن زین، بندهای چرمی و اجناس مشابه استفاده می شده است. صابون های قلیایی برای تمیز کردن چرم ایده آل نیستند. چرم در دباغی در محدوده اسیدی تولید می شود. پاک کننده های مدرن این را در نظر می گیرند و در حالت ایده آل به شدت قلیایی نیستند. صابون زین به صورت مایع و جامد موجود است.

درزگیر چرمی: درزگیر چرمی یا محافظ چرمی معمولاً یک محصول مراقبت از چرم است که از لایه بالایی رنگ یا رنگدانه محافظت می کند. از چرم در برابر تأثیرات منفی خارجی مانند سایش یا تغییر رنگ و انتقال رنگ بر روی چرم ناشی از لباس محافظت می کند. درزگیر معمولاً مبتنی بر آب و فاقد روغن، چربی یا موم است و بنابراین بیشتر برای چرم‌های جدیدتر و سالم‌تر که به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرند در نظر گرفته می‌شود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کدام کیف چرم دوام بیشتری دارد؟

مراقبت از کفش‌ چرم